Difference between revisions of "Extensive form/cs"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
(nástin osnovy)
 
m
Line 1: Line 1:
 
 
== Úvod ==
 
== Úvod ==
 
Klasická matice hry v normálním tvaru je vhodná pro grafické znázornění situací, kdy se hráči rozhodují ve stejný okamžik. V případě, kdy se hráči střídají v rozhodování, taková reprezentace již není dostačující, proto se používá tzv. rozšířená forma, která tyto situace zobrazuje pomocí rozhodovacího stromu.
 
Klasická matice hry v normálním tvaru je vhodná pro grafické znázornění situací, kdy se hráči rozhodují ve stejný okamžik. V případě, kdy se hráči střídají v rozhodování, taková reprezentace již není dostačující, proto se používá tzv. rozšířená forma, která tyto situace zobrazuje pomocí rozhodovacího stromu.
 +
 +
[[File:homework dilemma.jpg]]
 +
Obrázek výše představuje jednoduchou "hru", kdy se žák rozhoduje, zda vypracovat či nevypracovat domácí úlohu zadanou učitelem. Užitky (vpravo v závorkách) se uvádějí vždy za posledním rozhodovacím krokem.
 +
 +
=== Akce vs. strategie ===
  
 
== Metody řešení ==
 
== Metody řešení ==

Revision as of 09:05, 14 June 2015

Úvod

Klasická matice hry v normálním tvaru je vhodná pro grafické znázornění situací, kdy se hráči rozhodují ve stejný okamžik. V případě, kdy se hráči střídají v rozhodování, taková reprezentace již není dostačující, proto se používá tzv. rozšířená forma, která tyto situace zobrazuje pomocí rozhodovacího stromu.

Homework dilemma.jpg Obrázek výše představuje jednoduchou "hru", kdy se žák rozhoduje, zda vypracovat či nevypracovat domácí úlohu zadanou učitelem. Užitky (vpravo v závorkách) se uvádějí vždy za posledním rozhodovacím krokem.

Akce vs. strategie

Metody řešení

Zpětná indukce

Vpředná indukce

Subgame perfect equilibrium

Hry s kompletními informacemi

Hry s nekompletními informacemi

Příklady

The Centipede Game

Commitment Problems

Tying Hands (Burning Bridges)