User talk:Xovcv00

From Simulace.info
Revision as of 10:22, 12 May 2013 by Xovcv00 (talk | contribs) (minor fix and tor)
Jump to: navigation, search

Těžba ve hře Minecraft

Minecraft je jednoduchá budovatelská 3D hra, ve které se hráči pohybují ve víceméně realisticky vypadajícím světě. Značnou částí hry je i povrchová a podzemní těžba surovin/nerostů. Malé shluky těchto nerostů jsou náhodně rozprostřeny v poměrně velkém množství hlušiny. Náročnost těžby dala vzniknout různým strategiím (horizontální vs vertikální, tunel vs spirála vs šachta, krumpáč vs odstřel dynamitem). Množství a typ nerostů se liší podle vzdálenosti od "středu země" k povrchu a jejich distribuce v hlušině je dobře známá.

Cíl

Přestože Minecraft je hrou, které se od fanoušků dostalo řady analýz, ještě se nikdo nepokusil zjistit efektivitu těžebních strategií, přestože se jedná o zásadní část hry a budování. Výsledkem simulace bude zjištění efektivity zkoumaných strategií a nalezení té nejlepší. Výsledky simulace asi nepřispějí ke světovému blahobytu, to ostatně ani implementace počítačové architektury v Minecraftu (viz youtube) :)

Metoda a prostředí

Model bude vytvořen pomocí nástroje NetLogo 3D. Pro účely zjištění efektivity těžby nepočítám s tím, že by model musel rozlišovat typ nerostu a je možné, že pro výkonnostní problémy bude nutné svět (120 x 120 kostek) změnšit a zjednodušit. Možné problémy s výkonem (teď neumím odhadnout) zatím vnímám jako jediný problém, ale umím si představit, že výsledky by se nijak významně nezměnily i ve světě 60 x 60 kostek. Počet zkoumaných strategií zatím nemám ujasněn, ale odhaduji to na 1 - 2 strategie od každého typu (tunel, spirála, šachta, podlaží, dynamit).

Útok na Tor síť

Cíl

Metoda a prostředí