User talk:Xovcv00

From Simulace.info
Revision as of 10:47, 12 May 2013 by Xovcv00 (talk | contribs)
Jump to: navigation, search

Navrhuji zde více simulací, pokud jich bude schváleno více, rád někomu přenechám, jestli bude potřeba.

Těžba ve hře Minecraft

Minecraft je jednoduchá budovatelská 3D hra, ve které se hráči pohybují ve víceméně realisticky vypadajícím světě. Značnou částí hry je i povrchová a podzemní těžba surovin/nerostů. Malé shluky těchto nerostů jsou náhodně rozprostřeny v poměrně velkém množství hlušiny. Náročnost těžby dala vzniknout různým strategiím (horizontální vs vertikální, tunel vs spirála vs šachta, krumpáč vs odstřel dynamitem). Množství a typ nerostů se liší podle vzdálenosti od "středu země" k povrchu a jejich distribuce v hlušině je dobře známá.

Cíl

Přestože Minecraft je hrou, které se od fanoušků dostalo řady analýz, ještě se nikdo nepokusil zjistit efektivitu těžebních strategií, přestože se jedná o zásadní část hry a budování. Výsledkem simulace bude zjištění efektivity zkoumaných strategií a nalezení té nejlepší. Výsledky simulace asi nepřispějí ke světovému blahobytu, to ostatně ani implementace počítačové architektury v Minecraftu (viz youtube) :)

Metoda a prostředí

Model bude vytvořen pomocí nástroje NetLogo 3D. Pro účely zjištění efektivity těžby nepočítám s tím, že by model musel rozlišovat typ nerostu a je možné, že pro výkonnostní problémy bude nutné svět (120 x 120 kostek) změnšit a zjednodušit. Možné problémy s výkonem (teď neumím odhadnout) zatím vnímám jako jediný problém, ale umím si představit, že výsledky by se nijak významně nezměnily i ve světě 60 x 60 kostek. Počet zkoumaných strategií zatím nemám ujasněn, ale odhaduji to na 1 - 2 strategie od každého typu (tunel, spirála, šachta, podlaží, dynamit).

Útok na Tor síť

Tor je projekt, který si klade za cíl umožnit jeho uživatelům anonymitu na Internetu na vysoké úrovni. Toho dosahuje pomocí sítě proxy serverů, které poskytují sami uživatelé. Při používání Toru k anonymizaci komunikace je datový proud (v doporučeném nastavení) směrován přes 3 různé proxy servery v Tor síti. Zde můžeme rozlišovat vstupní, prostřední/transportní bod a výstupní bod. Anonymizace uživatele je pak výsledek toho, že vstupní bod zná pouze vaši IP adresu, prostřední bod nezná nic a výstupní bod zná pouze obsah (pokud není dále šifrován pomocí např. TLS/SSL). Nutno dodat že všechny body v řetězci znají své sousedy. Simulace se zaměří na typ útoku, kde útočník vlastní (resp. dokáže monitorovat) větší množství bodů v síti. V ideálním připadě by mohl monitorovat všechny 3 body, přes které je směrována komunikace a zjistit tak identitu uživatele a korespondenta (např. webový nebo poštovní server), což se považuje za prolomení anonymity. Získání obsahu je výhodné, ale ne rozhodující.

Cíl

V rámci simulace bude potřeba vytvořit Tor síť a simulovat běžný provoz. Dále pak jednoho útočníka, který monitoruje několik bodů v Tor síti. Parametry modelu je velikost sítě, množství spojení, počet bodů pod útokem. Výsledkem modelu je zjistění závislosti počtu prolomených spojení na počtu prolomených Tor proxy serverů.

Metoda a prostředí

Za ideální považuji použít NetLogo.