Difference between revisions of "Xhejj23"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
Line 1: Line 1:
{{DISPLAYTITLE:Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí}}
+
{{DISPLAYTITLE:Simulace hašení požárů hasícími vozy}}
  
== Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí ==
+
== Simulace hašení požárů hasícími vozy ==
  
Tato simulace by se měla zabývat vlivem uzavřeného prostředí na lidské chování, respektive jejich náladu a vzájemnou interakci. Tento jev je již definován jako ponorková nemoc<ref name="ponorka">Wikipedia.org. Ponorková nemoc. [online]. [cit. 12.05.2016]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ponorkov%C3%A1_nemoc</ref>. Agenti budou náhodně rozmístěni v uzavřeném prostoru, budou jim náhodně přiděleny různé osobnostní rysy a nálada. Atributy agentů jsou rozepsány [[#Agenti_a_atributy|dále]], ale pro upřesnění temperamentních typů - sangvinik, cholerik, flegmatik, melancholik. Simulované prostředí by mělo mít tři formy a to zima, horko a příjemně. Tyto prostředí bude možnost přepínat ručně. Prostředí příjemně bude neutrální a každý člověk se v něm cítí optimálně. Následně bude mít každý člověk náhodně nastavené své oblíbené prostředí z horko nebo zima. Následně při spuštění simulace bude možnost nastavit počet lidí v místnosti a ručně jim přepínat prostředí a pomocí monitorů sledovat vývoj jejich interakcí, když na sebe narazí. Při interakcích budou hrát roli oblíbené prostředí, nálada a temperament. Následně od toho se bude odvíjet i jejich rychlost pohybu, čím nervní člověk, tím rychlejší pohyb. Do role přijde i úzkost, která se bude zvyšovat v průběhu simulace.
+
Tato simulace by se týkala simulování výjezdu hasících aut k požáru. Požáry by byly zákládány náhodně a kontinuálně, v rámci náhodného prvku. Taktéž je možnost vyzkoušet fixní nastavení požárů. Požáry by měly různou rychlost šíření, tzn. některý by se šířil rychle, některý naopak pomalu. Prostředí, ve kterém by se požáry šířily, by bylo pokryto různým povrchem a každý by měl jiné specifikace šíření. Například přes beton by se požár šířil těžce, naopak na travnatém povrchu by šíření nemělo zábrany. Další z možných povrchů může být např. písek. Hasící vozy by vyjížděly ze základny, kde by taktéž byla nádrž, ke které by se musely hasící vozy vracet v případě, že by jim došla voda. Vozy by se pohybovaly různou rychlostí a taktéž by měly různou kapacitu vody. Pokud se hasící vůz dostane do ohně, existuje šance, že dle jeho odolnosti buď v ohni shoří, či nikoliv. Pro každou simulaci bude možné nastavit počet hasících vozů, případně počet vzniklých požárů.
  
 
== Zadání ==
 
== Zadání ==
  
''' Název simulace''': Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí
+
''' Název simulace''': Simulace hašení požárů hasícími vozy
  
 
''' Předmět''': 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)
 
''' Předmět''': 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)
Line 19: Line 19:
 
== Agenti a atributy ==
 
== Agenti a atributy ==
  
* '''Lidé/člověk'''
+
* '''Hasící vůz'''
** Rychlost pohybu (pace)
+
** Rychlost jízdy (pace)
** Nálada (mood)
+
** Množství vody (water_capacity)
** Temperament (type_of_temperament)
+
** Odolnost (durability)
** Oblíbené prostředí (favourite_enviroment)
 
** Úzkost (anxiety)
 
  
* '''Prostředí'''
+
* '''Požár'''
 +
** Rychlost šíření (speed_of_spread)
 +
 
 +
* '''Terén'''
 
** Druh (type)
 
** Druh (type)
 +
 +
* '''Nádrž'''
  
 
== Parametry ==
 
== Parametry ==
  
* Počet lidí v místnosti
+
* Počet hasících vozů
* Počet hodin
+
* Počet uhašených požárů
* Počet slovních hádek
+
* Počet aktivních požárů
* Počet šarvátek
+
* Počet zničených/shořelých hasících vozů
* Počet mrtvých
 
* Počet příjemných interakcí
 
  
 
== Cíl/výstupy práce ==
 
== Cíl/výstupy práce ==
  
Cílem práce je získat přehled o jednotlivých prostředích a systém vzájemných interakcí. Zjistit, jak budou spolu reagovat lidé v různých prostředích, jak ve výsledku dopadnou jejich interakce (příjemná interakce, slovní hádka, šarvátka (počet mrtvých ze šarvátky). Dále zjistit, jak se bude vyvíjet situace v rámci délky simulace. Taktéž sledovat vývoj simulace při různém počtu lidí v místnosti (je předpoklad, že v přeplněné místnosti bude daleko horší atmostféra). Následně výsledky interpretovat vzhledem k typu prostředí, počtu uběhlých hodin a počtu lidí v místnosti.
+
Cílem práce je nasimulovat různé scénáře požárů s různými počty hasících vozů. Je možnost vyzkoušet buď náhodnou tvorbu požárů, nebo fixní nastavení požárů - scénáře. U fixních scénářů lze následně měřit, za jak dlouho různé počty hasících vozů uhasí požár. Poté optimalizovat počet hasících vozů pro fixní nastavení. Přitom sledovat na monitorech výše vypsané parametry, kolik bylo uhašených požárů, kolik ještě zbývá aktivních požárů, kolik aut bylo zničeno.
  
 
== Komentáře ==
 
== Komentáře ==
 
Prostor pro komentáře k zadání.
 
Prostor pro komentáře k zadání.
  
== Reference ==
+
Problém je, že tohle téma je úplně "měkké". Pracujete s velmi subjektivními, prakticky neměřitelnými charakteristikami. V podstatě tam nemáte nic, čeho byste se mohl chytit. Čili nějakou simulaci byste z toho určitě udělal, ale nedokázal byste splnit podmínku její validity. Nemáte jak to porovnat s realitou. [[User:Tomáš|Tomáš]] ([[User talk:Tomáš|talk]]) 11:10, 15 May 2016 (CEST)
<references/>
 
  
Problém je, že tohle téma je úplně "měkké". Pracujete s velmi subjektivními, prakticky neměřitelnými charakteristikami. V podstatě tam nemáte nic, čeho byste se mohl chytit. Čili nějakou simulaci byste z toho určitě udělal, ale nedokázal byste splnit podmínku její validity. Nemáte jak to porovnat s realitou. [[User:Tomáš|Tomáš]] ([[User talk:Tomáš|talk]]) 11:10, 15 May 2016 (CEST)
+
Změna zadání, jelikož předchozí nevyhovovalo podmínkám. [[User:Xhejj23|Xhejj23]] ([[User talk:Xhejj23|talk]]) 23:31, 18 May 2016 (CEST)

Revision as of 23:31, 18 May 2016


Simulace hašení požárů hasícími vozy

Tato simulace by se týkala simulování výjezdu hasících aut k požáru. Požáry by byly zákládány náhodně a kontinuálně, v rámci náhodného prvku. Taktéž je možnost vyzkoušet fixní nastavení požárů. Požáry by měly různou rychlost šíření, tzn. některý by se šířil rychle, některý naopak pomalu. Prostředí, ve kterém by se požáry šířily, by bylo pokryto různým povrchem a každý by měl jiné specifikace šíření. Například přes beton by se požár šířil těžce, naopak na travnatém povrchu by šíření nemělo zábrany. Další z možných povrchů může být např. písek. Hasící vozy by vyjížděly ze základny, kde by taktéž byla nádrž, ke které by se musely hasící vozy vracet v případě, že by jim došla voda. Vozy by se pohybovaly různou rychlostí a taktéž by měly různou kapacitu vody. Pokud se hasící vůz dostane do ohně, existuje šance, že dle jeho odolnosti buď v ohni shoří, či nikoliv. Pro každou simulaci bude možné nastavit počet hasících vozů, případně počet vzniklých požárů.

Zadání

Název simulace: Simulace hašení požárů hasícími vozy

Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)

Autor: Bc. Jakub Hejduk

Typ modelu: multiagentní

Modelovací nástroj: NetLogo 5.3.1

Agenti a atributy

  • Hasící vůz
    • Rychlost jízdy (pace)
    • Množství vody (water_capacity)
    • Odolnost (durability)
  • Požár
    • Rychlost šíření (speed_of_spread)
  • Terén
    • Druh (type)
  • Nádrž

Parametry

  • Počet hasících vozů
  • Počet uhašených požárů
  • Počet aktivních požárů
  • Počet zničených/shořelých hasících vozů

Cíl/výstupy práce

Cílem práce je nasimulovat různé scénáře požárů s různými počty hasících vozů. Je možnost vyzkoušet buď náhodnou tvorbu požárů, nebo fixní nastavení požárů - scénáře. U fixních scénářů lze následně měřit, za jak dlouho různé počty hasících vozů uhasí požár. Poté optimalizovat počet hasících vozů pro fixní nastavení. Přitom sledovat na monitorech výše vypsané parametry, kolik bylo uhašených požárů, kolik ještě zbývá aktivních požárů, kolik aut bylo zničeno.

Komentáře

Prostor pro komentáře k zadání.

Problém je, že tohle téma je úplně "měkké". Pracujete s velmi subjektivními, prakticky neměřitelnými charakteristikami. V podstatě tam nemáte nic, čeho byste se mohl chytit. Čili nějakou simulaci byste z toho určitě udělal, ale nedokázal byste splnit podmínku její validity. Nemáte jak to porovnat s realitou. Tomáš (talk) 11:10, 15 May 2016 (CEST)

Změna zadání, jelikož předchozí nevyhovovalo podmínkám. Xhejj23 (talk) 23:31, 18 May 2016 (CEST)