Difference between revisions of "Xrytm00"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
(Výstupy práce)
m (Výstupy práce)
 
(14 intermediate revisions by 2 users not shown)
Line 1: Line 1:
  
== Vztah predátora a kořisti ==
+
== Exploze ==
  
Cílem simulace bude zkoumání zákonitostí ve vývoji populací predátorů a kořisti v přírodě.
+
Cílem modelu bude zkoumání vlivu explozí o různé síle na člověka, případně budovy. Model bude obsahovat výbušninu, u které bude možné nastavit sílu exploze například v kilogramech TNT nebo jiných jednotkách. Po explozi je vytvořena tlaková a tepelná vlna, která bude působit na lidi, případně budovy. Od epicentra exploze se budou rozšiřovat pásma, která budou působit s různou intenzitou (blíže epicentru bude vyšší teplota a tlak). Model bude zaznamenávat počet lidských obětí, počet těžce a lehce zraněných, případně míru poškození budov.
  
 
== Zadání ==
 
== Zadání ==
  
'''Název simulace''': Vztah predátora a kořisti
+
'''Název simulace''': Exploze
  
 
'''Předmět''': 4IT495 Simulace systémů (LS 2014/2015)
 
'''Předmět''': 4IT495 Simulace systémů (LS 2014/2015)
Line 15: Line 15:
  
 
'''Modelovací nástroj''': Netlogo
 
'''Modelovací nástroj''': Netlogo
 +
 +
== Agenti ==
 +
 +
* lidé
 +
* budovy
 +
* výbušnina
  
 
== Parametry ==
 
== Parametry ==
  
* množství potravy pro kořist
+
* síla výbušniny
* počet jedinců kořisti
+
* umístění výbušniny (venku/uvnitř)
* počet jedinců dravců
 
* rozloha ekosystému
 
* klimatické podmínky
 
* nemoci
 
  
 
== Výstupy práce ==
 
== Výstupy práce ==
  
Výstupem simulace bude nalezení zákonitostí ve vývoji populací predátorů a kořisti v přírodě.
+
Výstupem tohoto modelu budou vlivy explozí o různé síle na lidi, případně budovy.
 
 
 
 
:: [[User:Oleg.Svatos|Oleg.Svatos]] 18:39, 2 May 2015 (CEST) Zdravím, to je zadání, se kterým by si ani behaviorání ekonomie nevěděla rady. Těžko z toho vytvořit nějaký obecně platný model - a právě simulace potřebuje nějaký takový obecně platný model, tak aby ji mělo cenu tvořit. Doporučuji zkusit jiné téma.
 
 
 
:: [[User:Maxim.Rytych|Maxim.Rytych]] 14:00, 3 May 2015 (CEST) Dobrý den, děkuji za zpětnou vazbu. Chtěl jsem se zeptat, zda je nevyhovující pouze moje zadání nebo ta celá oblast. Jde o to, že nám bylo doporučováno vybírat oblast, se kterou jsme dobře obeznámeni a máme k ní nějaká reálná data - což by moje téma splňovalo. Také jsem si vzpomněl na řešený příklad z přednášky/cvičení, kdy jsme simulovali situaci, kdy bude muset vláda platit dluh. Také jsme tam pracovali s příjmy a výdaji a nakonec jsme zjišťovali pravděpodobnost nutnosti vzít si půjčku. Nebráním se nějaké takovéto specifikaci. V tomto případě bych například sledoval analogicky schopnost mikroekonomiky studenta vydržet bez nějaké vnější pomoci (úvěrů apod.), které by bylo také vyčísleno jako pravděpodobnost.
 
 
 
:: [[User:Maxim.Rytych|Maxim.Rytych]] 17:32, 3 May 2015 (CEST) Nakonec jsem si raději vybral jinou oblast.
 
 
 
::: Dobrý den. Tohle je klasický model predator-prey. Byl zpracován již nesčíslněkrát, dokonce se domnívám, že je i součástí modulů, které jsou přímo v Netlogu. Čili takto v obecné rovině opravdu ne. Existuje ale řada nejrůznějších modifikací, které by se zpracovat daly. Zkuste kdyžtak mrknout na nějakou literaturu, jistě tam v tomto směru najdete inspiraci. [[User:Tomáš|Tomáš]] 18:27, 6 May 2015 (CEST)
 
 
 
:: [[User:Maxim.Rytych|Maxim.Rytych]] 20:11, 6 May 2015 (CEST) Dobrý den, rozumím. Šlo by to například zpracovat s důrazem na Alleeho Efekt http://en.wikipedia.org/wiki/Allee_effect? Případně mohl bych požádat o nějakou radu, jak to zajímavě zpracovat? Děkuji.
 
  
::: To je určitě zajímavý problém, který by se dal zpracovat, ale chtělo by to, abyste si to rozmyslel a načrtnul konkrétně, jak to budete řešit. Jak bude simulace vypadat, jací budou agenti, jaké budou mít vlastnosti, jak budou reagovat, co budete měřit, apod. [[User:Tomáš|Tomáš]] 20:21, 6 May 2015 (CEST)
+
: Odstranil jsem komentáře k předchozímu zadání - pro zájemce zůstávají v historii. K Vašemu návrhu: soust5e+dte se na ten samotný výbuch, jeho šíření, případné překážky. V podstatě to není úplně agentní simulace per se, ale může to být tak zajímavé, že to bude ještě lepší.
 +
: Zjistěte si parametry skutečných výbušnin - ono záleží nejen na materiálu, ale i na roznětce a umístění, pokud vím. Tak0 to šíření není úplně stejné - záleží na typu výbušniny. Budete o tom muset nejdřív něco načíst - rozhodně to není otázka jen nějaké hmotnosti, těch parametrů tam bude víc. Rozestavte do té simulace nějaké překážky z různých materiálů (sklo v oknech, beton, lidi...) a zkuste nasimulovat, k čemu dochází v závistlosti na vzdálenosti a typu výbušniny. Také bych pracoval spíše s otevřeným prostranstvím, protože fyzika výbuchu v interiéru je mnohem složitější (různě se to tam odráží, apod.). To byste musel buď nemístně zjednodušovat, což bysme určtitě nikdo nechtěl nebo byste se z toho brzy zbláznil. I v tom exteriéru je to podle mě zajímavé víc než dost.
 +
: Každopádně si o tom ale nejdřív aspoň předběžně něco načtěte. '''Schváleno'''. [[User:Tomáš|Tomáš]] 22:06, 12 May 2015 (CEST)

Latest revision as of 22:07, 12 May 2015

Exploze

Cílem modelu bude zkoumání vlivu explozí o různé síle na člověka, případně budovy. Model bude obsahovat výbušninu, u které bude možné nastavit sílu exploze například v kilogramech TNT nebo jiných jednotkách. Po explozi je vytvořena tlaková a tepelná vlna, která bude působit na lidi, případně budovy. Od epicentra exploze se budou rozšiřovat pásma, která budou působit s různou intenzitou (blíže epicentru bude vyšší teplota a tlak). Model bude zaznamenávat počet lidských obětí, počet těžce a lehce zraněných, případně míru poškození budov.

Zadání

Název simulace: Exploze

Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2014/2015)

Autor: Bc. Maxim Rytych

Typ modelu: Multiagentní

Modelovací nástroj: Netlogo

Agenti

  • lidé
  • budovy
  • výbušnina

Parametry

  • síla výbušniny
  • umístění výbušniny (venku/uvnitř)

Výstupy práce

Výstupem tohoto modelu budou vlivy explozí o různé síle na lidi, případně budovy.

Odstranil jsem komentáře k předchozímu zadání - pro zájemce zůstávají v historii. K Vašemu návrhu: soust5e+dte se na ten samotný výbuch, jeho šíření, případné překážky. V podstatě to není úplně agentní simulace per se, ale může to být tak zajímavé, že to bude ještě lepší.
Zjistěte si parametry skutečných výbušnin - ono záleží nejen na materiálu, ale i na roznětce a umístění, pokud vím. Tak0 to šíření není úplně stejné - záleží na typu výbušniny. Budete o tom muset nejdřív něco načíst - rozhodně to není otázka jen nějaké hmotnosti, těch parametrů tam bude víc. Rozestavte do té simulace nějaké překážky z různých materiálů (sklo v oknech, beton, lidi...) a zkuste nasimulovat, k čemu dochází v závistlosti na vzdálenosti a typu výbušniny. Také bych pracoval spíše s otevřeným prostranstvím, protože fyzika výbuchu v interiéru je mnohem složitější (různě se to tam odráží, apod.). To byste musel buď nemístně zjednodušovat, což bysme určtitě nikdo nechtěl nebo byste se z toho brzy zbláznil. I v tom exteriéru je to podle mě zajímavé víc než dost.
Každopádně si o tom ale nejdřív aspoň předběžně něco načtěte. Schváleno. Tomáš 22:06, 12 May 2015 (CEST)