Difference between revisions of "Xsmim28"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
Line 1: Line 1:
== Simulace hry Blackjack ==
+
== Simulace pastýřského psa ==
  
Práce se zabývá simulací různých strategií karetní hry Blackjack (u nás známé taky jako oko bere). Jádrem hry je otáčení karet různých hodnot, kdy hráč se rozhoduje jesti chce otočit další kartu přičemž
+
Historické povolání pastýře se neobešlo bez psího pomocníka, který člověku naháněl stádo ovcí a tím ho držel pohromadě. Tato simulace si klade za cíl simulovat chování pastýřova psa, který má za úkol nahnat
hodnoty karet se sčítají a nesmí překonat 21. Výchozí nastavení simulace je hra krupiéra proti jednomu hráči, který může zkoušet různé strategie. Tyto strategie se týkají
+
stádo do ohrady. Stádo je složeno z ovcí, které přirozeně utíkají před predátorem. Pes musí být schopen narážet na stádo tak, aby se ovce přesunovali směrem k ohradě dokud jim nezbyde nic jiného, než do ní vběhnout. Ovce se pohybují ve stádu, nicméně existuje pravděpodobnost, že některé ovce, které hůře snáší stres se oddělí od stáda. Pastýřův pes tyto rebelské ovce musí nahnat zpátky do stáda nebo do ohrady.
toho, jak se zachovat vzhledem k hodnotám součtu a hodnotám tažených karet krupiéra nebo hráče. Jinými slovy, příliš bezpečná strategie může vést k větším úspěšnosti krupiéra a naopak příliš agresivní strategie vede k překračování limitu 21. Pro hru platí standardní pravidla hry Blackjack.
+
 
 +
Větší stáda ovcí mají tendenci pomaleji a neochotněji reagovat na dorážky psa, protože ovce na druhé straně stáda jsou daleko a bezprostředně neví o hrozbě a tudíž reagují pouze podle reakcí ostatních ovcí. Reakce se přenáší stádem jako "vlna". Více psů dokáže manipulovat se stádem rychleji, je však větší hrozba rebelujících ovcí, které pak musejí individuálně nahánět.
  
 
== Zadání ==
 
== Zadání ==
  
'''Název simulace:''' Simulace karetní hry Blackjack
+
'''Název simulace:''' Pastýřův pes
  
 
'''Předmět:''' 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)
 
'''Předmět:''' 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)
Line 17: Line 18:
 
'''Modelovací nástroj:''' NetLogo
 
'''Modelovací nástroj:''' NetLogo
  
 +
 +
== Agenti ==
 +
 +
* Pastýřův pes (psy)
 +
* Ovce
  
 
== Parametry ==
 
== Parametry ==
  
* Typ tahu (Hit, Stand, Double, Split)
+
* Počet psů
* Threshold součtu
+
* Počet ovcí ve stádě
* Počet cyklů
+
* Velikost pastevecké louky
* Sázka
+
* Umístění ohrady
 
 
== Agenti ==
 
  
* Krupiér
 
* Hráč
 
* Sázka
 
* Karta
 
* Součet
 
* Balíček karet
 
  
 
== Výstupy práce ==
 
== Výstupy práce ==
  
Simulační model v programu NetLogo bude umět simulovat různé strategie a ohodnotit je pomocí úspěšnosti a získané výhry.
+
Simulací je možno vyzkoušet kolik času zabere pastýřovi nahnat stádo do ohrady s ohledem na počet psů, velikost stáda a podobně. Tímto způsobem může najít optimální množství psů, kteří jsou schopní nahnat stádo do
 +
ohrady v rozumném čase.
  
 
Dobrý den, tak v první řadě mě nenapadá méně vhodné prostředí pro takovou simulaci, než je NetLogo, a co se týče zadání, odkazuji na poznámku Olega z napsanou na tomto místě v minulém semestru [http://www.simulace.info/index.php/Assignments_WS_2015/2016].
 
Dobrý den, tak v první řadě mě nenapadá méně vhodné prostředí pro takovou simulaci, než je NetLogo, a co se týče zadání, odkazuji na poznámku Olega z napsanou na tomto místě v minulém semestru [http://www.simulace.info/index.php/Assignments_WS_2015/2016].
  
 
Zkrátka, hazard nebrat. Ne že bysme měli něco proti hazardu, ale prostě to z podstaty věci nepřináší nijak zajímavé výsledky a ani přinášet nemůže, jinak by to nebyl hazard. [[User:Tomáš|Tomáš]] ([[User talk:Tomáš|talk]]) 02:27, 9 May 2016 (CEST)
 
Zkrátka, hazard nebrat. Ne že bysme měli něco proti hazardu, ale prostě to z podstaty věci nepřináší nijak zajímavé výsledky a ani přinášet nemůže, jinak by to nebyl hazard. [[User:Tomáš|Tomáš]] ([[User talk:Tomáš|talk]]) 02:27, 9 May 2016 (CEST)

Revision as of 09:35, 13 May 2016

Simulace pastýřského psa

Historické povolání pastýře se neobešlo bez psího pomocníka, který člověku naháněl stádo ovcí a tím ho držel pohromadě. Tato simulace si klade za cíl simulovat chování pastýřova psa, který má za úkol nahnat stádo do ohrady. Stádo je složeno z ovcí, které přirozeně utíkají před predátorem. Pes musí být schopen narážet na stádo tak, aby se ovce přesunovali směrem k ohradě dokud jim nezbyde nic jiného, než do ní vběhnout. Ovce se pohybují ve stádu, nicméně existuje pravděpodobnost, že některé ovce, které hůře snáší stres se oddělí od stáda. Pastýřův pes tyto rebelské ovce musí nahnat zpátky do stáda nebo do ohrady.

Větší stáda ovcí mají tendenci pomaleji a neochotněji reagovat na dorážky psa, protože ovce na druhé straně stáda jsou daleko a bezprostředně neví o hrozbě a tudíž reagují pouze podle reakcí ostatních ovcí. Reakce se přenáší stádem jako "vlna". Více psů dokáže manipulovat se stádem rychleji, je však větší hrozba rebelujících ovcí, které pak musejí individuálně nahánět.

Zadání

Název simulace: Pastýřův pes

Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)

Autor: Bc. Martin Šmíd

Typ modelu: Multiagentní

Modelovací nástroj: NetLogo


Agenti

  • Pastýřův pes (psy)
  • Ovce

Parametry

  • Počet psů
  • Počet ovcí ve stádě
  • Velikost pastevecké louky
  • Umístění ohrady


Výstupy práce

Simulací je možno vyzkoušet kolik času zabere pastýřovi nahnat stádo do ohrady s ohledem na počet psů, velikost stáda a podobně. Tímto způsobem může najít optimální množství psů, kteří jsou schopní nahnat stádo do ohrady v rozumném čase.

Dobrý den, tak v první řadě mě nenapadá méně vhodné prostředí pro takovou simulaci, než je NetLogo, a co se týče zadání, odkazuji na poznámku Olega z napsanou na tomto místě v minulém semestru [1].

Zkrátka, hazard nebrat. Ne že bysme měli něco proti hazardu, ale prostě to z podstaty věci nepřináší nijak zajímavé výsledky a ani přinášet nemůže, jinak by to nebyl hazard. Tomáš (talk) 02:27, 9 May 2016 (CEST)